sobota, 12 października 2013

Jak zrobić łyżki cedzakowe i trzepaczkę do jajek w skali 1:10



 Gotowe łyżki cedzakowe, które można zakupić w sklepie z miniaturkami  są stosunkowo drogie,   cedzak złoty 1 sztuka to koszt 12 zł, natomiast 2 cedzaki emaliowane to koszt 31 zł + oczywiście koszt przesyłki ( poczta Polska 8-11 zł a kurier 15 zł)
A wystarczy kupić dwie srebrne bazy do pierścionka za 1,09 gr sztuka aby zrobić dwa  srebrne cedzaki i jedną łyżkę wazową




Rozbieramy na części zakupioną bazę do pierścionka, delikatnie odklejamy obrączkę




              Przy pomocy imadła i młotka delikatnie prostujemy obrączkę







Wyprostowaną obrączkę -  przy pomocy kombinerek  wyginamy w taki kształt jaki jest w prawdziwej łyżce cedzakowej




        Wygiętą odpowiednio rączkę  przyklejamy klejem ,,kropelka'' do siteczka





Łyżka cedzakowa gotowa, możemy ją pomalować białą  emalią lub pozostawić prawdziwą srebrną




 Z drugiej części można zrobić w ten sam sposób łyżkę wazową.
  Z drugiego siteczka i odpowiednio wygiętego spinacza robimy sitko












        Natomiast trzepaczka do jajek to koszt 18.90 + koszty przesyłki


Ja kupuję elementy lub całe zestawy do tworzenia biżuterii i tak np: ten zestaw kosztuje 17,90 + 7 zł koszt przesyłki


 Sprężynka do kolczyka plus maleńki srebrny koralik, plus kawałek wykałaczki, plus kropelka kleju ,,kropelka'' i mamy gotową trzepaczkę i to srebrną



            Koralik po to aby przyłączyć i skleić miejsce  obcięcia sprężynki



19 komentarzy:

  1. Hi Ursula! You are a woman after my own heart! I love the way that you have transformed the Ring into a ladle and sieve and then made a wisk to go with the set! I did a similar tutorial a while back "Soup and Sieves" using Earring parts instead. I really like the way that you have straighten out the ring portion to use as the handle, I used the backs of clip on earrings instead but both work to great advantage to get a great kitchen utensil! Well done!!! I like the way that You Think! :D

    elizabeth

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I like to invent herself how to perform a variety of subjects, gives me great joy. I'm glad you and you think and you do so that you liked my ideas. I greet you warmly and welcome to my blog.

      Usuń
  2. Świetny tutorial :) Akurat ostatnio zastanawiałam się z czego by tu zrobić kilka kuchennych przydasiów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie robię maszynkę do mięsa, gdyż ta która można kupić jest strasznie duża. W skali 1:12 jej wymiary to wysokość 3cm( 36cm), szerokość 2,5 cm (30 cm) i grubość 1 cm(12 cm).
      Jak skończę to pokaże. pozdrawiam

      Usuń
  3. Genialne tutoriale. Masz świetne pomysły.
    Jestem stałą bywalczynią Twojego bloga :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Muszę trochę myśleć, gdyż niektóre gotowe przedmioty trochę się różnią od oryginałów. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Great tutorials, thank you for sharing,
    A Big Mini Hug

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I am glad that you have any of my advice, and I am helpful. Regards

      Usuń
  6. świetny pomysł - nie wpadłam na to :) ja kupiłam tacki do grilla z takiej a'la folii aluminiowej, wycięłam dziurkaczem ozdobnym kółko i zrobiłam dziurki, a zaś przykleiłam drucik :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Proszę zobaczyć jakie tu są piękne i równe otworki, aż miło. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam takie same łyżki cedzakowe, choć zanim udało mi się je wykonać zepsułam dwa pierścionki (tarczka za nic nie chciała sie odkleić). Niestety praca przy metalowych elementach nie jest moją najmocniejszą stroną, tym bardziej podziwam więc Pani wszechstronność i kreatywność.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za odwiedziny, mnie tez nie zawsze się udaje za pierwszym razem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Genial el tutorial, gracias por compartirlo:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, podziwiam pomysł:)
    Każdy z tych tutoriali przyda mi sie na pewno, dopiero raczkuję w miniaturkach, chłone kazde Twoje słowo:)
    Pozdrawiam serdecznie:)
    M.Arta
    Mozesz powiedzieć, jaki zestaw kupiłaś?
    Mój mail: saagora@gazeta.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardo dziekuje👍❤️🤩😍, madra jestes pozdrawiam❤️

    OdpowiedzUsuń